معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران؛
برتری معاونت غذا و دارو ایران در سرعت رسیدگی به شکایات
نتایج گزارش دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان غذا و دارو نشان میدهد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران بالاترین سرعت پاسخگویی و پیگیری شکایات مردمی در حوزه نظارت بر داروخانه ها را در میان معاونتهای استان تهران ثبت کرده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت، دکتر محمدمهدی مجاهدیان، معاون غذا و دارو اعلام کرد، طبق ارزیابیهای اخیر دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان غذا و دارو، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه سرعت و دقت در رسیدگی به شکایات دریافتی، در میان معاونتهای استان تهران جایگاه برجستهای به دست آورده است.
دکتر مجاهدیان با اشاره به گستره فعالیت معاونت افزود، معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران یکی از وسیعترین حوزههای نظارتی استان تهران است و با وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در استان، حدود ۴۲ درصد از داروخانههای تهران تحت پوشش نظارتی این معاونت قرار دارند. همین گستردگی موجب میشود بخش مهمی از شکایات مردمی حوزه دارو و درمان به این معاونت ارجاع شود.
وی در تشریح نتایج ارزیابی اخیر گفت، در بخش شکایات مرتبط با داروخانهها، از مجموع ۴۱۱ شکایت ثبتشده، ۲۵۶ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است. میانگین فاصله زمانی بین ثبت شکایت تا رسیدگی حدود دو و نیم روز اعلام شده و این زمان، سریعترین عملکرد در میان دانشگاههای علوم پزشکی استان تهران محسوب میشود.
دکتر مجاهدیان تأکید کرد: این نتیجه حاصل تلاش همدلانه کارشناسان و گروههای نظارتی معاونت است و روند ارتقای کیفیت پاسخگویی با جدیت ادامه خواهد یافت.
کامنت