به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران؛
بیش از دو هزار پرونده صدور و تمدید واردات و ارزیابی تجهیزات پزشکی بررسی شد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران از بررسی بیش از دو هزار پرونده رتبه بندی صدور و تمدید نمایندگی واردات و ارزیابی خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا ودارو: دکتر مهران ولایی با بیان این مطلب عنوان کرد: براساس درخواست مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از دانشگاه علوم پزشکی ایران و با توجه به توانمند بودن کارشناسان تجهیزات پزشکی این دانشگاه و وجود زیرساختهای مربوطه، موافقت شد تا رتبه بندی صدور و تمدید نمایندگی واردات و ارزیابی خدمات پس از فروش از مردادماه به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تفویض شود که در حال حاضر 5 کارشناس مشغول انجام این فرآیند هستند.
وی ادامه داد: از ابتدای این تفویض حدود دو هزار و 200 پرونده ثبت یا تمدید نمایندگی واردات به این دانشگاه ارجاع شده است که بیش از دو هزار پرونده تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته است، علاوه برآن در همان روزهای ابتدایی تفویض بیش از 800 پرونده باز و تائید نشده از انجمن متخصیصن تجهیزات پزشکی که مرجع سابق بررسی و صدور نمایندگی واردات بوده است، به این معاونت منتقل شد که زمان خواب این پروندهها به 6 ماه تا برخی بیشتر از آن نیز بوده است که بیش از نیمی از این پروندهها تاکنون به تائید نهایی رسیده است و مابقی آنها برای رفع نقص به شرکتها ارجاع شده است.
ولایی افزود: همچنین برای رفاه حال مراجعه کنندگان مربوط به امور ثبت و تمدید نمایندگی در همان روزهای ابتدایی سامانه تیکتک راه اندازی شد که از طرف این سامانه نمایندگان شرکتها درخواستهای خود را به تفکیک کارشناس در سیستم ثبت میکنند که در صورت نیاز کارشناس پرونده با آنها تماس گرفته و به درخواست آنها رسیدگی میشود. همچنین فرم ثبت درخواست ارباب رجوع برای ارائه توضیحات به کارشناسان در صورت عدم حضور کارشناسان در زمان بازدیدهای مربوطه خدمات در اختیار مراجعه کنندگان قرار میگیرد. همچنین با توجه به حجم بالای پروندهها و مراجعه بسیار زیاد نمایندگان شرکتها به کارشناسان مربوطه باعث کندی روند کاری شد که از تمامی شرکتها خواهشمند است که فقط در صورت اعلام کارشناس برای ارائه اصل مدارک به صورت حضوری به این معاونت مراجعه کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: به منظور پاسخگویی مشکلات مربوط به صدور و تمدید نمایندگی باید از سامانه تیکتیک استفاده شود. همچنین به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی برخی افراد و فقط برای حفظ محرمانگی اطلاعات شرکتها؛ کارشناسان این معاونت موظف هستن با مسئول فنی یا مدیرعامل مطلع نسبت به پرونده پاسخگو باشند.
ولائی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این تفویض به تازگی صورت گرفته، امیدواریم طی 2 یا 3 ماه آتی شاهد تسریع در رسیدگی به پروندهها و کاهش زمان پاسخگویی باشیم. همچنین دفتر معاونت و مدیریت تجهیزات پزشکی آمادگی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات و درخواستهای مراجعین خواهد بود.
کامنت