لحاظ نمودن نحوه استعلام اصالت فرآورده ها در تبليغات کليه ذينفعان
با توجه به اهميت مبارزه با اقلام تقلبي و قاچاق به ويژه در حوزه فرآورده هاي سلامت محور اطلاع رساني و افزايش سطح آگاهي مصرف کنندگان، متخصصان و عموم جامعه در خصوص مخاطرات و اهميت موضوع و نحوه کسب اطمينان از اصالت فرآوردههاي مصرفي، از وظايف قانوني و مسئوليتهاي اجتماعي کليه ذينفعان و به صورت مشخص، شرکتهاي صاحب فرآورده ميباشد.
با توجه به اهميت مبارزه با اقلام تقلبي و قاچاق به ويژه در حوزه فرآورده هاي سلامت محور اطلاع رساني و افزايش سطح آگاهي مصرف کنندگان، متخصصان و عموم جامعه در خصوص مخاطرات و اهميت موضوع و نحوه کسب اطمينان از اصالت فرآوردههاي مصرفي، از وظايف قانوني و مسئوليتهاي اجتماعي کليه ذينفعان و به صورت مشخص، شرکتهاي صاحب فرآورده ميباشد.
بر اين اساس، با توجه به اجراي طرح رهگيري، رديابي و کنترل اصالت فرآوردههاي سلامت محور در چند سال گذشته و وجود ابزارهاي کارآمد و سامانههاي هوشمند در اين حوزه و از سويي ديگر، الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ساير قوانين و ضوابط موجود، الزاميست کليه شرکتها ضمن مهيا ساختن بسترهاي آموزش، اطلاع رساني و فرهنگ سازي مرتبط، در کليه اقدامات تبليغاتي، بازاريابي و اطلاع رساني خود( تبليغات رسانه اي چاپي و الکترونيک، همايشها، بروشورها، پوسترها و...) نسبت به تصريح اهميت و درج شکل برچسب و نحوه استعلام اصالت فرآورده هاي مشمول طرح مطابق ضوابط و دستورالعمل اجرايي طرح رهگيري، رديابي و کنترل اصالت فرآوردههاي سلامت محور (تي تک) اقدام نمايند.